12. 11. 2010.

OFPS - susret sa samim zlom

Išao sam na Sud sa Organizacijom Proizvođača Fonograma Srbije. Dobro sam proučio Zakon (O autorskim i srodnim pravima). Spor sam izgubio, naravno, ali sam zato konačno izgubio i svaku veru u dobrotu ljudske vrste. Dragi čitaoci, ovo je meni bio konačan znak da stvari sa čovečanstvom ozbiljno idu u pogrešnom pravcu - i od tada sam u depresiji koje se izgleda nikada više neću otarasiti.
Šta je OFPS i zašto smo bili u sporu?
OFPS je organizacija koja posluje pod obrazloženjem da štiti prava proizvođača fonograma. Sve ovo je utemeljeno u Zakonu o autorskim i srodnim pravima, koji dopušta "kolektivnu" zaštitu prava gde ako postoji Organizacija, njeni akti imaju snagu Zakona.
OFPS me je tužio (moju firmu, Ikomo) da bi naplatio nadoknadu za emitovanje fonograma na frizerskom događaju "Hairstyles exhibition" koji sam organizovao 29. marta 2009. Ja (moja firma) smo i sami proizvođači fonograma (sa sve uredno plaćenim autorskim pravima) i imamo pravo da javno emitujemo sopstvene materijale.
Međutim, ovo uopšte nije bio predmet rasprave!
Ako se BILO KOJI emitovani zvuk čuje na javnom mestu (konkretno u Expo centru, gde smo organizovali ovaj događaj) "solidarno" su dužni da plate: vlasnik objekta, zakupac objekta, organizator događaja, i tako dalje i tako dalje, sve do bilo koga ko se nalazi na javnom mestu. "Solidarno" u pravnoj terminologiji znači da tužilac može izabrati bilo koga sa spiska, naplatiti svoja potraživanja, a ovaj posle može to da raspodeli na ostale sa spiska, tako što opet preko suda traži nadoknadu.
Dakle, nismo imali nikakve šanse.
Ali, ovo nije kraj problema. Po ovim Zakonskim propisima, praktično SVAKO, je na neki način dužan OFPS-u. Ako snimite svoje dete kako peva, i to pustite u kolima gde su otvorena vrata... postoji osnov da platite OFPS-u.
Ili ako uđete u Tržni centar (autobusku stanicu...) gde se čuje muzika !?
OFPS po svojoj tarifi uzima procenat od svakog praznog diska (DVD, CD, memorijske kartice...) koji se uveze ili proizvede u Srbiji, OFPS uzima procenat od svakog uređaja koji može da reprodukuje a uđe u Srbiju... i tako dalje i tako dalje...
Sama ideja da nešto što ne smete raditi (na svakom disku piše da je zabranjeno javno emitovanje) možete raditi ako platite određenim ljudima je pomalo problematična. Da ne govorimo o tome šta je uopšte javno emitovanje, višestrukom plaćanju (i radio stanica, ali i onaj ko sluša radio stanicu), ili o celoj koncepciji da je svako ko ima disk ili zvučnik (bilo kakav) obavezan da plati... nekoj grupi ljudi!?
Na kraju krajeva, zamislite Udruženje proizvođača stolica koji po istoj logici mogu da naplaćuju javno sedenje!? Ili zašto Izdavači štampanih stvari ne rade isto to?
Pogledajte ovde još malo na temu da li uopšte ima morala u postavci postojanja "kolektivne zaštite prava"
Ali to nije SVE!!!!
Ovakva organizacija ne sme da ostvaruje dobit, to jest, sve što dobije mora da raspodeli proizvođačima fonograma, čija prava štiti. I zamislite - OFPS ostvaruje poslovni gubitak!!!!! (Izvor: Izveštaj nezavisnog revizora za godinu 2009, strana 4) U istom Izveštaju nisam pronašao da li ima nekih sredstava koje raspoređuje, ali sam pronašao da je više od 60% njihovih poslovnih rashoda - zarade zaposlenima (prosečna plata zaposlenog u OFPS tokom 2009. je bila oko 100.000 dinara), da je OFPS jednom od svojih članova ustupio beskamatnu pozajmicu, i tako dalje i tako dalje !!!!
A to nije SVE!!!!
Čak i da ostvari dobit, ona se raspoređuje onim firmama koje prodaju najviše fonograma, dakle najbogatijim: Grand produkciji, City records, B92, itd, itd...
(Drugim rečima - šalji diskove sa praškom, pa to posle prinudno naplati - nije šala, jer jedan od "dičnih" osnivača je City Records - čitaj, Pink)
U onom stripu od pre nekoliko decenija lepo su rekli: "Uzmi siromašnom da bi dao bogatom!"
Kako OFPS funkcioniše?
Stvar je jednostavna - Zakon postoji. Onda prođe "zvanično lice" koje napiše "zapisnik" u kome stoji da je "tu i tu" čuo nešto što nije "govor". I tu je stvar zapečaćena. U roku od par nedelja ćete dobiti sudsku odluku o uzimanju sredstava sa računa (a neko govori da Sudovi nisu efikasni). Ako mislite da je to šala, jednostavno vam uzmu pare sa računa (Mislite da je to nemoguće? - Probajte). Ako se žalite, ulazite u mučni proces suđenja, gde za svaku žalbu plaćate po par hiljada dinara, da bi na kraju utvrdili da ste dužni po samom svom rođenju (Ne verujete? - Jedan od akcionara ovakvih agencija je bio i predsednik Vlade, Mirko Cvetković, nije valjda čovek lud da ulaže u rizična poslovanja?)
Šta im je potrebno? Samo da znaju vaše poslovne podatke. PIB i dokaz da ste u neko vreme bili na nekom mestu - i gotovi ste. Uskoro, kada malo više zažive platne kartice (što je naravno velika državna želja), i legitimacija na daljinu preko obaveznih nošenja ličnih karti sa čipom, OFPS će jednostavno uzimati pare sa ličnih računa - a do tada su ograničeni samo na pravna lica. Za sada su tužili i dobili preko 5.000 pravnih lica, a to su samo oni koji se žale na prvi korak - puko uzimanje para sa računa, inače broj pravnih lica koje im plaća danak se meri desetinama, ako ne i stotinama hiljada. (Male radnje, kancelarije, frizerski saloni... ma zamislite samo.)
Malo filozofije
U mojoj knjizi "Uloga frizera u savremenom društvu", opisujem Novac kao motiv, ali kao motiv pravljenja novih VREDNOSTI ! Novac je samo mera vrednosti, i to je jedan optimističan pogled na savremeno društvo. Nisam želeo da se bavim ovakvim moralnim pitanjima, gde vi ostvarujete svoju moć tako što smišljeno uzimate, tako što praktično uništavate vrednosti.
Ima li nade?
Možda nikada u životu nisam bio ovoliko razočaran u ljudski um. Sve vreme dok sam se upoznavao sa principima rada OFPS-a, govorio sam sebi: "Kako ovi ljudi mogu uveče da legnu da spavaju?" "Kako ovi ljudi mogu da se igraju sa svojom decom?"...
Predlažem neke načine kako se možda može boriti protiv OFPS-a.
Najpozitivniji način bi bio da se radnicima OFPS-a da do znanja šta rade. Da onaj inspektor koji se šeta i u  očima svoje žrtve vidi strah, da shvati da je on instrument strašne represije, da zbog toga što vas je on spazio vi više nećete moći da pošaljete svoje dete na ekskurziju, ili da mu kupite udžbenike...
Pozivam sve radnike OFPS-a da preispitaju svoju savest, ako nisu znali ove činjenice o Organizaciji za koju rade, da se raspitaju, da se upoznaju... Radnici OFPS-a... MOLIM VAS... shvatite da radite pogrešne stvari!!!
Drugi način je da se pokuša da se zakonski deluje na OFPS. Ja sam u tom pravcu pokrenuo svoj korak, pa je u skladu sa Zakonom moja firma će od 2011. svoja prava štititi individualno, a to znači da fonogrami koje izdaje IKOMO, od 1.1.2011. neće biti u repertoaru OFPS-a. Ovo bi trebalo da znači, da ako puštate takve materijale, vi ne morate plaćati OFPS-u. Pazite, ako se na ovo pozivate, zato što OFPS polaže pravo da naplati čak i ako u javnom prostoru samo postoji uređaj za emitovanje (a danas je uređaj za emitovanje i mobilni telefon). Ovaj deo nije baš sasvim jasan u Zakonu i o tome možemo da polemišemo. Zavod za intelektualnu svojinu mi je tražio novac da bi dao svoje mišljenje oko ovih nedoumica, mada oni samo pričaju: "sve je po Zakonu", kao da nije postojao i Zakon o prvoj bračnoj noći, ili sečenje ruke lopovima.
Sada tražimo mišljenje Zaštitnika građana, jer smatramo da nam je ugroženo osnovno pravo na rad: Da bi naši korisnici koristili naše proizvode, to moraju da plate nekom drugom!
Zato, predlažemo izdavačima, da istupe iz OFPS-a! Nemojte da se vaše ime povezuje sa ovakvom organizacijom. Što je više izdavača koji nisu na repertoaru, to je mogućnost odbrane od OFPS-a veća. Slobodno me kontaktirajte za pomoć oko ovoga.
Takođe, mogu da pružim i bilo kakav pravni savet vezan za OFPS jer sam sada dobro upoznat sa problematikom, ali tu priče mnogo nema: "Ako vam traže, uzeće vam".
Možda možemo da organizujemo nevladinu organizaciju "Za pomoć u ograničavanju moći OFPS-a". Pozivam svakoga ko misli da ima mogućnosti da pomogne da mi se javi, ostavi komentar... Probajmo da se sakupimo i smislimo način kako da jednu negativnu društvenu pojavu definišemo, označimo, i potrudimo se da je uklonimo.

37 коментара:

  1. hocu ja da ucestvujem bilo kako protiv ovih lopova, neznam kako da vas kontaktiram...

    ОдговориИзбриши
  2. @Igor / Imate u vrhu strane link ka mojoj Internet stranici, (isti link kao i ako kliknete na moj profil) - pa ćete tamo pronaći deo "Kontakt", pa tu imate e-mail adresu i telefone.

    ОдговориИзбриши
  3. sasvim slučajno sam naleteo na ovaj blog. Ja sam prošle godine pokrenuo ovu priču u svojoj firmi i pravnik mi je rekao da je zakon takav da moramo da plaćamo sokoju i ofpsu taj paušal čak i ako u našim lokalima emitujemo open source muziku. E, za to bi ih tužio!!!
    Jer, ako se neki autor već odrekao svojih prava u tekstu licence, ko je onda OFPS ili SOKOJ da ta prava naplaćuje? Ako iz konkretne licence proizilazi da se autor odrekao naknade, znači da prikupljen novac može da dobije samo neko drugi, čija muzika nije emitovana. Po meni je to u suprotnosti sa pozitivnim pravom i moralo bi se dobiti na sudu. Da li je još neko od čitalaca imao slična iskustva?

    ОдговориИзбриши
  4. @_djura_ Na žalost, pravnik u vašoj firmi je u pravu: To je po Zakonu. Ujedno rečenica "to je po Zakonu" je i sve što ćete ikada dobiti kao odgovor od ovakvih organizacija.
    A to ne da nije pozitivno, nego je to kriminal, ali po Zakonu.
    To vam je dokaz ljudske pokvarenosti najgore vrste.

    ОдговориИзбриши
  5. krecem u akciju. javno cu izazvati. svim svojim kanalima.

    ОдговориИзбриши
  6. http://www.gopetition.com/petitions/peticija-za-ukidanje-i-zabranu-delovanja-sokoj-a-na-pod.html

    1300 potipsa za 3 dana

    ОдговориИзбриши
  7. Dragi čoveče,
    dokle god budeš sebi postavljao pitanje, kako ti ljudi mogu da spavaju, Ti nećeš mirno spavati, a oni hoće, jer imaju tvoj novac.Svuda u civilizovanom svetu postoje organizacije koje ostvaruju dobit na ovaj način, ali se nigde u tom svetu to ne radi na ovako ne-trensparetno-hajdučki i državno-mafijaško-burazerski način. Niko drekom i jednokratnim izlivom energetskog potencijala ne može da ukine institucije sistema koje su preživele, i reorganizovale se još od vremena Miloševića, jedino što je realno i izvodljivo je da se stalnim pritiskom, pre svega sada kada Srbija, mora da se ponaša u skladu sa evropskim zakonodavstvom utiče na nadležno Ministarstvo, / trenutno se ni ne zna čija je to nadležnost - ranije je bilo Nauke i Tehnologije - Đelić; sada je valjda prebačeno u nadležnosti onog SPS-ovca Obradovića koji nema pojma šta nam radi sa decom u obrazovanju, a verovatno ga SOKOJ i OFPS i PI zanimaju kao psa peta noga. Ne pišem ovo da bih Vas demoralisao, naprotiv, do bih Vam kao jedan od boraca rekao da smislite način i organizaciju delovanja.Sveto Pismo, je kritična masa emitovanih autora, i to je ono čemu morate da težite. Srbija u Evropu neće moći da kroči sa
    ovakvim načinom zaštite autorskih prava.Morate da razumete da je borba protiv ovih institucija u isto vreme i borba za zaštitu autorskih prava, na najvišem civilizacijskom nivou.

    ОдговориИзбриши
  8. kako se boriti ?
    jedino da izadjemo na ulicu ??!?!?
    oni ovako skidaju novac sa racuna
    pojedinacno se niko nece odbraniti
    SVI<SVI ,jedino resenje
    politicari su prvi primenili 4C, sada jos narod da primeni, i polomi lopove
    Itina je da su se sve dogovorili i na tako bezobrazan nacin otimaju

    ОдговориИзбриши
  9. ja sam ih dobio na sudu,ali oni me ponovo tuze kao sad je novi proces,ali boricu se i ovajput mada je izgoreo advokat ofpsa...ali generalno-treba nas mnogo da bi trazili promenu zakona u skupstini preko nekoga,da se ne pozivaju da je po zakonu koji je privatan i isto tako i izglasan...pa nek tuze sebe onda...cuj,imas tv i cd i zato placas...pa imam i rostilj pa ne prodajem cevape u lokalu,imam i zene koje sede i piju kafu,ali ne rade kao kurve...uzas od reketa.

    ОдговориИзбриши
  10. I ja sam ih dobio na sudu ali samo zahvaljujuci mojoj sistematicnosti. Naime, otvorio sam restoran i nakon nepuna dva meseca pojavio se gospodin iz ofps-a, predstavljajuci se kao inspektor. U zapisnik je stavljeno da je objekat novootvoren sa napomenom da mi se omoguci placanje u nekoliko rata. Faktura je bila na iznos umanjen (ne mogu da se setim procenta), zbog plaćanja u roku od... nisam siguran, ali mislim da je u pitanju dvadesetak dana.
    S obzirom da sam kao sto sam dogovorio sa "inspektorom" platio u dva navrata(onako kako sam imao novac), ispalo je da sam izgubio pravo na popust. O čemu sam uredno dobio opomenu, sa razlikom koju trebam da platim. Kontaktirao sam ljude iz ofps-a, koji nisu hteli ni da cuju moju primedbu. Posto mi je raznih harača preko glave, lepo sam odjavio restoran. Kompletnu dokumentaciju o zatvaranju poslao doticnoj organizaciji. Posto me niko nije kontaktirao, nisam bio lenj i poslao sve jos jednom zajedno sa dokazom o uplati. E sad lepo sam uzeo fakturu i iznos podelio na 12 meseci i uplatio ofpsu samo razliku i to za 3 meseca koliko je faktički i radila firma.
    Nije proslo ni par meseci a vec sam dobio resenje trgovinskog suda bez ikakve rasprave. Uredno sam podneo zalbu na resenje, i posle izvesnog vremena pozvan sam na ročište. Priložio sam svu dokumentaciju i dokaze da sam uredno obavestio ofps u dva navrata, o promeni činjeničnog stanja. Tj. da firma ne postoji i da je postojala samo tri meseca i da sam ta tri meseca uredno platio. Dobio sam ih na sudu, ali je simptomatično to što nisam dobio tražene troškove za dangubu, putne troškove(trgovinski sud je u drugom gradu), troškve konsultacije pravnika itd.
    Paradoks je da je tamo neko "udruženje građana", jer tako su registrovani, dobilo monopol na sakupljanje harača. Pri tome se njihovi sluzbenici pretstavljaju kao inspektori, sud resava njihove tužbe ekspresno, i pri tome su oslobođeni plaćanja i za sporove koje izgube, a koji je verujem ne veći od 1%(mislim na sporove koji su izgubili)
    Znači...ova zemlja na sve liči sem na normalnu državu!!!

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. potpuna ista prica je i sa mnom,stim da sam zatvorio ugostiteljski objekat 2014 a sad me jos tuze i prete sudom za nekih 8000din,

      Избриши
  11. Meni su tražili da platim unapred za godinu dana.
    Pod pretnjom tužbe. I platim ja, ali pitam, ko meni garantuje da ću ja raditi godinu dana?
    Kažu, ukoliko ne obračunaće to.

    E i to se desi, firma se zatvori a sada neće da vrate pare. Stvar je o par hiljada dinara ali ima da im sednem na kičmu zbog toga. Džukele lopovske.

    ОдговориИзбриши
  12. Da li postoji mogucnost da se OFPS-u posalje racun zato sto promovisemo/reklamiramo proizvodjace fonografa time sto pustamo muziku u nasim prodavnicama, kaficima ili frizerskim salonima? Postoje valjda i obaveze tih proizvodjaca fonografa a ne samo prava i zasto bi besplatno pustali muziku u nasim objektima za koje placamo zakupninu, ili smo ulozili u uredjenje, ako od toga imaju koristi autori, izvodjaci, proizvodjaci fonografa?

    ОдговориИзбриши
  13. Ako je oFPS registrovan juna 2010. godine da li je imao pravo da obracuna i period kada nije bio registrovan? Odnosno, meni je poslat racun za celu godinu iako su oni regiostrovani polovinom godine.

    ОдговориИзбриши
  14. Анониман10. јун 2013. 11:17

    osim ovih najjadniji je jos i slucaj kada gospodin inspektor cini ustupak /smanji kvadraturu /a u pojedinim lokalima castili ga picem ili mu prosto simpaticni pa je on nas BOG a zapisnik posalje na sl.adresu tako da mislim da je i muziku slusao na toj adresi

    ОдговориИзбриши
  15. ma ljudi ne mozete da se borite protestima, boli sve njih kurac za to, jedino da se ode pred kuce njihovih sluga i da se s; vremena na vreme popije koji sokic, malo se okupi drustvo, prica se, druzi... nikakvi protesti ni nasilje, nije zabranjeno biti na trotoaru

    ОдговориИзбриши
  16. Svakakva je magija u ovoj kiki-riki drzavi moguca.. pa zasto onda i crnogorska mafija nebi uzesa harac, kad ga vec uzimaju kriminalci i lopurde svih boja i fela!? Izabrali srbi vlast koja ce ih povesti u demokratsko - bolje sutra!!! Istorija kaze da se u ovoj zemlji nikad nista bez krvi nije resilo.. Laku noc srbijo..

    ОдговориИзбриши
  17. Evo sad su bili kod mene u kadicu. Naravno nisam hteo da platim jer koristim iskljucivo stranu muziku za koju oni nemaju autorska prava. Poslao sam im dopis da mi posalju koji je to repertoar za koji placam taj REKET. Zivo me zanima sta ce mi odgovoriti.

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Neće ti odgovoriti. Iako su dužni po tom istom zakonu da predstave svoj repertoar to će uvek izbegavati.Imaju instrukcije da se predstavljaju kao zastupnici SVEGA što proizvodi zvuk iako to zapravo nije tako. Naravno da nemaju ugovor sa svim autorima/izdavačima ali hoce to da naplate. Još jedan kuriozitet je da su sudijama obuku za novu materiju drđžali upravo oni tako da su sudije prilično glupavo nasele na njihovo tumačenje iako u zakonu piše malo drugačije.

      Избриши
  18. Meni su skinuli 3000 dinara sa racuna,nisam se pojavio na sudu jer je cisto gubljenje vremena.Medjutim sud je doneo u njihovu korist.Sva sreca pa nisam imao vise novca.Imam drugu firmu,tamo cu da prosledim sredstva,lopovima ne dajem pare.

    ОдговориИзбриши
  19. Postovani,meni su skoro bili u radnji (trgovina hemiskom robom alatima i htz robom.i napisali zapisnik....1500-1600 din.
    na .......tv se vrte prikazi primene proizvoda koje prodajem,vecinom inostrani,i samo instrumentali kao muzika podloga.iste su napravili proizvodjaci u inostrnstvu.kad sam ih pozvao,preporucili mi daplatim.
    i ja im lepo kazem NEMA SANSE,nek mi skinu sa racuna,ja cu ih tuziti za razbojnicku prevaru i pljacku.
    dodatak,kad sam pitao a sta ako neko pusta te materijale na uputstva su na englekom i sa muzikom podlogom instrumentali,i to direktno sa YouTube. dobio sam odgovor,pa i za to treba da placate.
    e pa pokrenucu im posle pricu,da se google ukljuci kod njih,i neka samo podele procenat prema ucescu na trzistu,sa ostalima koji su na listi'zasticenih'(jer po ovome direktno plackaju u ime Goole Servisa
    pozdrav

    ОдговориИзбриши
  20. Meni je stigla opomena ove godine da platim za 2010. godinu, kada sam drzao kafic i koji je zatvoren iste te godine, a onda je usledio i telefonski poziv neke advokatske kancelarije. Medjutim, ja sam im lepo pismeno odgovorio da po clanu 14.njihove tarife, potrazivanje zastareva za tri godine. Posle nekoliko meseci, danas ponovo sledi telefonski poziv iste te advokatske kancelarije, ponovo me savetuju da platim jer potrazivanje zastareva za 10 godina??? Kako stati na put ovakvoj nevidjenoj pljacki naroda??

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. sta se dalje desavalo u tvom slucaju?

      Избриши
    2. Imam istu situaciju ,delatnost je odjavljena 2011..poziv advokatske kancelarije koja ih zastupa...i pokusaj da se "dogovorimo".
      Inace , provereno da je iza celog posla sin bivseg premijera Cvetkovica.
      Na koji clan 14 si se pozvao ?Posto nemogu da ga pronadjem na njihovom sajtu.

      Избриши
    3. Ja sam radnju odjavio 25.06.2007 godine a od njih dobio račun 01.10.2007 godine. 21.10.2015 primio sam poziv od advokatskog ortackog drustva VUKOVIĆ I PARTNERI gde sam ljubazno zamoljen da platim dug iz 2007 godine u iznosu od dvadesetak hiljada i jos oko 25.000 din kamate . Kontaktirao sam advokata i vratio im izjasnjenje u kome se pozivam na član 372 zakona o obligacionim odnosima kojim je propisano da potrazivanja povremenih davanja koja dospevaju godišnje ili u kraćim određenim razmacima zastarevaju za 3 godine od dospelosti svakog pojedinačnog davanja. Povratno su mi odgovorili brzinom munje, pozivanjem na milion drugih članova i mišljenja vrhovnog suda da je rok 10 godina i da ću biti uskoro tužen.

      Избриши
    4. Анониман12. мај 2016. 12:30

      #tomica dali su te tuzili? i mene smaraju za dugovanje iz 2013 godine,da platim nekih 15000din. kafic je zatvoren takodje 2013 gine,ali oni uporno zovu na telefon i ntaze pare,ista ta advokatska kancelarija.Dali imaju prava da mi skidaju sa mog licnog privatnog tekuceg racuna?

      Избриши
    5. Анониман24. мај 2016. 01:48

      #tomica - odgovor# Jos uvek me nisu tuzili. Ja sam im uplatio negde oko 11.000 dinara(za 6 meseci iz 2007 godine, posto sam radnju odjavio negde pocetkom jula 2007)Kamatu im nisam placao posto im njihov racun nikad nije bio uručen sve do sada. (Proverio sam i u svojoj dokumentaciji a i kod njih sam proverio telefonom)E sad po onome sta sam sve procitao po internetu mislim da je sud zauzeo za njih rok zastarelosti 10 godina (ako si bio registrovan kao preduzetnik - odnosno 3 godine ako si registrovao kao pravno lice). Mislim da nemaju prava da ti skidaju sa tekuceg racuna, ali ti kao bivsi preduzetnik za sve svoje obaveze odgovaras celokupnom svojom imovinom, te ukoliko te budu tuzili i utuzili vrlo brzo ce preko sudskih izvrsitelja staviti šape i na tvoj privatni tekuci racun

      Избриши
  21. A STA SA KAFANAMA MENE SU BLOKIRALI I OFPS I SOKOJ I SKINULI SA RACUNA VISE PUTA BEZ OBJASNJENJA PREKO STO HILJADA

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Sudovi su u tim banditskim akcijama veoma efikasni, kao i prinudna naplata. Neka im je na čast!

      Избриши
  22. LJUDI, JA STVARNO NEMAM MUZIKU U LOKALU(RIBARNICA) AVEĆ DVE GODINE SE POVLAČIM PO SUDOVIMA,ŠTA DA RADIM?

    ОдговориИзбриши
  23. LJUDI, JA STVARNO NEMAM MUZIKU U LOKALU(RIBARNICA) AVEĆ DVE GODINE SE POVLAČIM PO SUDOVIMA,ŠTA DA RADIM?

    ОдговориИзбриши
  24. Ja sam večeras pogledao izvod i video da su mi lopovi skinuli sa računa 22 000 dinara, od čega je 5900 dinara za prinudnu naplatu. Držao sam butik u Beogradu i ne znam da li je uopšte i dolazio bilo kakav "inspektor" ili tako neki specijalac koji piše neke "zapisnike". Ja nikakav zapisnik nikada nisam video, niti potpisao. Ta kriminalna organizacija "legitimnim" putem uzima bukvalno koliko im treba. Skoro da su ravni najozbiljnijoj "legitimnoj" kriminalnoj organizaciji zvanom "PARKING SERVIS". Sve je to ova država omogućila, a oni najljigaviji se uvukli u takve organizacije i to koriste. Nekada su nam Turci uzimali harač i plašili smo se njihovog globa, a sada je prljava politika i loše zakonodavstvo dovelo do savršenstva razne perfidne načine za otimanje novca koje nam naša bagra otima. Kalkulišem 15 dana da li da kupim detetu patike, a oni ti nonšalantno skinu 22 000 dinara silom nekih nepostojećih zakona koji ih štite i uz pomoć propalog sudstva. Oprostite mi što ću opsovati, ali verujem da ćete me razumeti. Seme im jebem pokvareno!

    ОдговориИзбриши
  25. Аутор је уклонио коментар.

    ОдговориИзбриши
  26. Аутор је уклонио коментар.

    ОдговориИзбриши
  27. Аутор је уклонио коментар.

    ОдговориИзбриши
  28. Radnju zatvorila aprila 2008.g. Zovu me telefonom iz neke adv.kanc.i prete tuzbom ako ne platim 5.000 sa kamatom. Ukupno 11.000din. Sta raditi?.

    ОдговориИзбриши