22. 7. 2011.

Knjiga lobanja (istorijske vrednosti)

Tokom letovanja na moru sam pročitao knjigu "Knjiga lobanja" (Robert Silverberg, The Book of Skulls, 1972.) U neka decom mirnija vremena ovakvu knjigu bih pročitao za popodne, a ne za 10 dana, ali, sve ima svoje vrednosti.
Sa druge, kvalitativne strane, ova knjiga možda ne zaslužuje ni da se o njoj govori. Međutim, meni je bila interesantnija kao istorijsko, nego SF (naučnofantastično) štivo, na šta upućuje opis sa korica.
Ovde nama ničega od Nauke, a od Fantastike možda jedno malo "f", mada se u poređenju sa savremenijom književnošću Knjiga lobanja može svrstati u puritanski realizam :)
Sve u svemu, isprazna, hipijevska trabunjanja o besmrtnosti, veličanju besmislenog promiskuiteta uključujući i homoseksualni (a iz razloga izraženog muškog šovinizma). Sve što sam odavde mogao da izvučem su istorijske činjenice o posthipijevskoj americi, ranim 70-tim, ili kako se meni učinilo: "presidaškom" dobu.
U vreme moje mladosti, verovatno bi me ova knjiga zainteresovala, njen promiskuitet podstakao vlažne snove i izazvao bolnu nelagodu "zašto ja ne mogu tako" (na primer da 4 mlada muškarca odu u nepoznat grad sa namerom da pronađu 4 devojke u velikom stanu i tamo prenoće, naravno sve zaliju celovečernjim "trpanjem" tih nepoznatih lepotica, i u tom uspeju za samo dva sata i dva lokala!?).
Ili su zbog toga ovu knjigu svrstali u SF?
Sve u svemu, istorijska vrednost ove knjige je to što nam pokazuje zašto hipi pokret nije mogao da preživi, pokazuje nam koliko je to bilo prazno, glupo i nepromišljeno. I to je to. Možda je treba svrstati u udžbenike istorije.

Нема коментара:

Постави коментар